Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Puławach

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Puławach (Aleja Mała 10, 24-100 Puławy, tel: sekretariat: (81) 45 86 500 administracja: (81) 45 86 501, fax: (81) 886 - 72 - 46, email: sp2@um.pulawy.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Szkoła Podstawowa nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Puławach.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2021-04-28.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-04-28.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Magdalena Bratoszewska, e-mail: sp2@um.pulawy.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 814586500. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury);
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie;
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony;
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury;
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych;
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
  1. Ponadto można wykorzystać skróty klawiaturowe dotyczące poruszania się po stronie internetowej:
  • Tab - przeniesienie do kolejnego elementu na stronie
  • Shift + Tab - przeniesienie do poprzedniego elementu na stronie
  • PgUp przewinięcie strony w górę
  • PgDn - przewinięcie strony w dół
  • Ctrl + "+" - powiększenie całej zawartości strony
  • Ctrl + "-" - pomniejszenie całej zawartości strony
  • Ctrl + "0" - przywrócenie normalnego rozmiaru całej zawartości strony
  • Home - przejście na górę strony
  • End - przejście na dół strony
  • Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej.

Niniejsze oświadczenie zaktualizowano 27.03.2024r. na podstawie samooceny, w której wykorzystano narzędzie https://achecker.ca/, i z którego wynika, że strona jest dostępna pod względem technicznym.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
  1. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-07-08. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Szkoła Podstawowa nr 2 imienia Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Puławach dąży do zapewnienia dostępności strony podmiotowej BIP zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 848).

Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP Szkoły Postawowej nr 2 imienia Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Puławach.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-04-28. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Wszelkie informacje są dostępne na szkolnej stronie internetowej:

https://sp2pulawy.bit-sa.pl/

tel.:  (81) 45 86 500

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Szkoła dokłada wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowej była na poziomie WCAG 2.1.

  • Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

https://www.rpo.gov.pl/pl

 

Nazwa organu odwoławczego: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Puławach

Adres organu odwoławczego: ul. Aleja Mała 10 24-100 Puławy

Adres e-mail organu odwoławczego: sp2@um.pulawy.pl

Telefon organu odwoławczego: 81 458 6500

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

  1. Szkoła posiada 5 wejść do budynku, kontrola – woźna, 4 wejścia posiadają schody, nie ma podjazdów dla wózków.
  2. W szkole nie ma windy, schody i korytarze spełniają normy szerokości, schody posiadają spocznik. Szkoła posiada schodołaz.
  3. Opis dostosowań, np. pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych (opis ułatwień dla osób niepełnosprawnych w budynku): nie ma.
  4. Jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  5. Informacje o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach: nie ma.
  6. Informacje o miejscu i sposobie skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line: nie ma.
  7. Istnieje możliwość wyjścia do osoby niepełnosprawnej na zewnątrz po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Wszelkie informacje są dostępne na szkolnej stronie internetowej:

https://sp2pulawy.bit-sa.pl/

tel.:  (81) 45 86 500

10. Informacje dodatkowe

Wszelkie informacje są dostępne na szkolnej stronie internetowej:

https://sp2pulawy.bit-sa.pl/

tel.:  (81) 45 86 500